Wczesne wspomaganie rozwoju
- Usprawnianie dziecka od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole
- Wielospecjalistyczna, kompleksowa i skoordynowana pomoc dziecku
- Stymulowanie rozwoju psychofizycznego i społeczno-emocjonalnego
Terapia integracji sensorycznej
- Problemy z koncentracją uwagi
- Nadpobudliwość ruchowa
- Niepełnosprawność intelektualna
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu
- Zaburzenia mowy
- Opóźnienie rozwoju psychomotorycznego
- Nadwrażliwość/ niedowrażliwość sensoryczna
Terapia ruchem
- Ocena profilu motorycznego dziecka
- Wygaszanie przetrwałych odruchów tonicznych
- Regulacja napięcia mięśniowego
- Usprawnianie i doskonalenie reakcji posturalnych i równoważnych
- Wzmacnianie mięśni posturalnych
- Budowanie świadomości i schematu własnego ciała oraz orientacji kierunkowo przestrzennej
- Rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej, różnicowanie stron ciała
- Rozwijanie funkcji wzrokowych
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Usprawnianie małej motoryki
- Zajęcia muzyczno-ruchowe
Rehabilitacja niemowląt, dzieci i młodzieży
Neurorehabilitacja dzieci
- Mózgowe porażenie dziecięc
- Zespoły genetyczne
- Zaburzenia napięcia mięśniowego
- Przepuklina oponowo-rdzeniowa
- Porażenie splotu barkowego
- Inne zaburzenia rozwoju ruchowego
Rehabilitacja niemowląt
- Opóźnienie rozwoju psychoruchowego
- Asymetria ułożeniowa
- Kręcz szyi
- Wzmożone/obniżone napięcie mięśniowe
- Dzieci przdwcześnie urodzone
- Inne nieprawidłowści rozwojowe
Rehabilitacja pourazowa
- Usprawnianie po złamaniach i urazach ortopedycznych
- Rehabilitacja przedoperacyjna i przedzabiegowa
Gimnastyka korekcyjna
- Wady i zniekształcenia stóp
- Koślawość/ szpotawość kolan
- Skoliozy
- Wady pleców / płaskie, okrągłe, itp ./
- Zniekształcenia klatki piersiowej
- Inne wady postawy
Terapia pedagogiczna
- Wszechstronna stymulacja i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
- Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych oraz braków w wiadomościach i umiejętnościach dzieci
- Eliminowanie emocjonalnych i społecznych konsekwencji niepowodzeń szkolnych
Bardzo istotnym elementem terapii jest rozbudzanie wiary we własne siły i możliwości osiągnięcia sukcesu
Terapia neurologopedyczna
- Konsultacje logopedyczne
- Stymulowanie rozwoju mowy
- Profilaktyka logopedyczna
- Terapia
Terapia ręki
Ćwiczenia opierają się na funkcjonalnym doskonaleniu ręki w aspekcie zaburzeń posturalnych i sensorycznych, w których:
- Oddziałujemy całościowo wykorzystując zabawy i ćwiczenia ruchowe doskonalące dużą motorykę
- Usprawniamy małą motorykę, czyli precyzyjne ruchy dłoni i palców
- Dostarczamy wrażeń czucia powierzchniowego i głębokiego
- Uczymy prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego
- Doskonalimy umiejętności samoobsługowe i grafomotoryczne
Diagnoza rozwoju
Badanie narzędziem KORP
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) są narzędziem wystandaryzowanym, przeznaczonym do wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 1-go miesiąca życia do końca 9-go roku życia.
Pozwalają na ustalenie czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego.
Za pomocą kart można ocenić etap rozwojowy, na którym znajduje się dziecko, określić sfery prawidłowego i słabszego rozwoju, a także wykryć opóźnienia, dysharmonie i nieprawidłowości w rozwoju.
Badanie narzędziem KOZE
Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1-go miesiąca do końca 15-go roku życia.
Pozwalają na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka oraz sklasyfikowanie ich w określonych obszarach. Dokonywana przy pomocy Kart skategoryzowana obserwacja oraz opis zachowania i emocji pozwala na wyodrębnienie zachowań, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe na poszczególnych etapach rozwoju dziecka, z uwzględnieniem różnych obszarów zachowań.