TERAPIA I REHABILITACJA DZIECIĘCA - WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Radolino - Wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju

  • Usprawnianie dziecka od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole
  • Wielospecjalistyczna, kompleksowa i skoordynowana pomoc dziecku
  • Stymulowanie rozwoju psychofizycznego i społeczno-emocjonalnego
Radolino - Terapia sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej

  • Problemy z koncentracją uwagi
  • Nadpobudliwość ruchowa
  • Niepełnosprawność intelektualna
  • Zaburzenia ze spektrum autyzmu
  • Zaburzenia mowy
  • Opóźnienie rozwoju psychomotorycznego
  • Nadwrażliwość/ niedowrażliwość sensoryczna
Radolino - Terapia ruchem

Terapia ruchem

  • Ocena profilu motorycznego dziecka
  • Wygaszanie przetrwałych odruchów tonicznych
  • Regulacja napięcia mięśniowego
  • Usprawnianie i doskonalenie reakcji posturalnych  i równoważnych
  • Wzmacnianie mięśni posturalnych
  • Budowanie świadomości i schematu własnego ciała oraz orientacji kierunkowo przestrzennej
  • Rozwijanie obustronnej koordynacji ruchowej, różnicowanie stron ciała
  • Rozwijanie funkcji wzrokowych
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Usprawnianie małej motoryki
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe

Rehabilitacja niemowląt, dzieci i młodzieży

Radolino - Neurorehabilitacja dzieci

Neurorehabilitacja dzieci

  • Mózgowe porażenie dziecięc
  • Zespoły genetyczne
  • Zaburzenia napięcia mięśniowego
  • Przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • Porażenie splotu barkowego
  • Inne zaburzenia rozwoju ruchowego
Radolino - Rehabilitacja niemowląt

Rehabilitacja niemowląt

  • Opóźnienie rozwoju psychoruchowego
  • Asymetria ułożeniowa
  • Kręcz szyi
  • Wzmożone/obniżone napięcie mięśniowe
  • Dzieci przdwcześnie urodzone
  • Inne nieprawidłowści rozwojowe
Radolino - Rehabilitacja pourazowa

Rehabilitacja pourazowa

  • Usprawnianie po złamaniach i urazach ortopedycznych
  • Rehabilitacja przedoperacyjna i przedzabiegowa
Radolino - Gimnastyka korekcyjna

Gimnastyka korekcyjna

  • Wady i zniekształcenia stóp
  • Koślawość/ szpotawość kolan
  • Skoliozy
  • Wady pleców / płaskie, okrągłe, itp ./
  • Zniekształcenia klatki piersiowej
  • Inne wady postawy
Radolino - Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna

  • Wszechstronna stymulacja i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
  • Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych oraz braków w wiadomościach i umiejętnościach dzieci
  • Eliminowanie emocjonalnych i społecznych konsekwencji niepowodzeń szkolnych

Bardzo istotnym elementem terapii jest rozbudzanie wiary we własne siły i możliwości osiągnięcia sukcesu

Radolino - Terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna

  • Konsultacje logopedyczne
  • Stymulowanie rozwoju mowy
  • Profilaktyka logopedyczna
  • Terapia
Radolino - Terapia reki

Terapia ręki

Ćwiczenia opierają się na funkcjonalnym doskonaleniu ręki w aspekcie zaburzeń posturalnych i sensorycznych, w których:

  • Oddziałujemy całościowo wykorzystując zabawy i ćwiczenia ruchowe doskonalące dużą motorykę
  • Usprawniamy małą motorykę, czyli precyzyjne ruchy dłoni i palców
  • Dostarczamy wrażeń czucia powierzchniowego i głębokiego
  • Uczymy prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego
  • Doskonalimy umiejętności samoobsługowe i grafomotoryczne
Radolino - Diagnoza rozwoju

Diagnoza rozwoju

Badanie narzędziem KORP

Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) są narzędziem wystandaryzowanym, przeznaczonym do wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 1-go miesiąca życia do końca 9-go roku życia.
Pozwalają na ustalenie czy diagnozowane dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego.
Za pomocą kart można ocenić etap rozwojowy, na którym znajduje się dziecko, określić sfery prawidłowego i słabszego rozwoju, a także wykryć opóźnienia, dysharmonie i nieprawidłowości w rozwoju.
 

Badanie narzędziem KOZE

Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1-go miesiąca do końca 15-go roku życia.
Pozwalają na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka oraz sklasyfikowanie ich w określonych obszarach. Dokonywana przy pomocy Kart skategoryzowana obserwacja oraz opis zachowania i emocji pozwala na wyodrębnienie zachowań, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe na poszczególnych etapach rozwoju dziecka, z uwzględnieniem różnych obszarów zachowań.